OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG KURIERSKICH PRZEZ RiX Media
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. RiX Media LTD z siedzibą w Wielkiej Brytanii, GL2 5YD Gloucester, Unit 16 Capitol Park, 131 Pearce Way świadczy usługi transportowe krajowe na terenie Polski oraz na terenie Wielkiej Brytanii i usługi międzynarodowe, Przesyłek klientów indywidualnych, jak i podmiotów gospodarczych na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Aktualny Regulamin dostępny jest w siedzibie firmy, w Magazynach, Parcel Point oraz na stronie internetowej www.glparcels.pl. Aktualny Regulamin w przypadku zawarcia pisemnej umowy handlowej dotyczącej stałej współpracy stanowi integralna część tej umowy.
2. Zakres działalności RiX Media obejmuje teren Wielkiej Brytanii zgodnie z mapą zasięgu terytorialnego dostępną na stronie internetowej www.range.glparcels.ploraz teren całej Polski. Aktualny wykaz adresów placówek do nadania Przesyłki znajduje się na stronie internetowej www.parcelpoint.glparcels.pl.
3. RiX Media świadczy usługi transportowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (RZYM I), ustawą z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. 2012.1173 j.t.), Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 7 marca 2006 r.), ustawą z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.), ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
II. DEFINICJE
Ilekroć w Regulaminie użyto podanych dalej wyrazów lub zwrotów należy je rozumieć w podanym poniżej znaczeniu:
Regulamin – niniejszy dokument. Regulamin określa zasadny, na jakich RiX Media będzie świadczył usługi transportowe Przesyłek. Regulamin należy interpretować w powiązaniu z obowiązującym Cennikiem oraz innymi obowiązującymi i upublicznionymi na stronie internetowej www.glparcels.pl, w siedzibie firmy, w Magazynach i w Parcel Point dokumentami, stanowiącymi wzorce umowne w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Aktualny Regulamin w przypadku zawarcia pisemnej umowy handlowej dotyczącej stałej współpracy stanowi integralna część tej umowy.
Zleceniobiorca – RiX Media LTD z siedzibą w Wielkiej Brytanii, GL2 5YD Gloucester, Unit 16 Capitol Park, 131 Pearce Way, zwany dalej „RiX Media”.
Kurier – osoba zajmująca się odbiorem od Nadawców, transportem i doręczaniem do Odbiorców Przesyłek.
Przesyłka – rzeczy przyjęte do transportu i doręczenia na podstawie jednego Zlecenia.
Przesyłka niedoręczalna – Przesyłka, której nie można doręczyć, ani zwrócić Nadawcy z powodu braku adresu lub błędnego adresu Nadawcy.
Zlecenie – zamówienie na usługę transportową,
Zleceniodawca – osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zlecająca RiX Media wykonanie usługi transportowej na podstawie Zlecenia
Nadawca – osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wskazana przez Zleceniodawcę w Zleceniu jako upoważniona do przekazania Przesyłki RiX Media i która fatycznie oddaje Kurierowi Przesyłkę do transportu. Może być tożsamy ze Zleceniodawcą lub nie.
Odbiorca – osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, wskazana w Zleceniu jako upoważniona do odbioru Przesyłki.
Płatnik – osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawą, która reguluje na rzecz RiX Media należności za usługi transportowe zlecone przez Zleceniodawcę. Może być nim Zleceniodawca, Nadawca lub Odbiorca.
Cennik – wykaz pobieranych opłat przez RiX Media za świadczone usługi transportowe i usługi dodatkowe, zawierający informację o rodzaju i dostępności usług oraz sposoby ich wyceny. Aktualny Cennik dostępny jest w siedzibie RiX Media, magazynach, Parcel Point oraz na stronie internetowej www.glparcels.pl.
Oferta – wykaz usług transportowych i usług dodatkowych, świadczonych przez RiX Media w ramach GL Parcels. Aktualna Oferta dostępna jest na stronie internetowej www.glparcels.pl, w siedzibie RiX Media, w Parcel Point, w Magazynach oraz u Kurierów.
COD – usługa dodatkowa polegająca na umożliwieniu Odbiorcy dokonania zapłaty za doręczony w Przesyłce produkt za pośrednictwem RiX Media.
Paleta EURO– jednostka transportowa o wymiarach podstawy 120cm x 80cm i wysokości 180 cm.
Paleta MAX– jednostka transportowa o wymiarach podstawy 120cm x 100cm i wysokości 180 cm.
Parcel Point – miejsce oznaczone logo „GL Parcels” w którym przyjmuje się i wydaje się Przesyłki. Lista Parcel Point opublikowana jest na stronie internetowej www.parcelpoint.glparcels.pl.
Magazyn główny – magazyny RiX Media, na terenie których dokonuje się załadunku, rozładunku i sprawdzenia Przesyłek. Magazyn w Polsce: GL Parcels, 63-100 Śrem, Pucołowo 2. Magazyn w Wielkiej Brytanii: GL Parcels, GL2 5YD Gloucester, unit 16 131 Pearce Way Capitol Park.
Waga – całkowita waga (masa) przesyłki wraz z opakowaniem wyrażona w kilogramach, dekagramach i gramach.
Protokół szkody – dokument opisujący powstałe naruszenie zawartości Przesyłki, uszkodzenia lub ubytki, sporządzany przez Odbiorcę w obecności Kuriera w chwili odbioru Przesyłki.
III. ZAKRES OBOWIĄZYWANIA
1. Zlecenie wykonania usługi transportowej przez Zleceniodawcę jest równoznaczne z oświadczeniem Zleceniodawcy o zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu, Cennika i innych obowiązujących i upublicznionych na stronie internetowej www.glparcels.pl dokumentów oraz ich akceptacji. Od chwili złożenia Zlecenia wszystkie postanowienia niniejszego Regulaminu, Cennika i innych obowiązujących i upublicznionych na stronie internetowej dokumentów stają się wiążące dla stron umowy chyba, że postanowienia odrębnej pisemnej umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i RiX Media stanowią inaczej.
2. Przekazanie Kurierowi Przesyłki do nadania przez Nadawcę jest równoznaczne z oświadczeniem Nadawcy o zapoznaniu się z treścią Regulaminu, Cennika i innych obowiązujących i upublicznionych na stronie internetowej www.glparcels.pl dokumentów oraz ich akceptacji. RiX Media może powierzyć wykonanie w całości lub w części usługi transportowej innym podmiotom, świadczącym usługi transportowe, w zakresie zasięgu terytorialnego działalności RiX Media.
IV. RZECZY ZABRONIONE W PRZEWOZIE
1. RiX Media nie przyjmuje do transportu towarów zabronionych przez regulacje państw, przez które następuje transport Przesyłek lub które mogą naruszać odpowiednie przepisy eksportowe, importowe i inne albo zagrażać bezpieczeństwu pracowników i współpracowników, albo które brudzą, plamią lub
w inny sposób niszczą inne Przesyłki, albo których transport nie jest uzasadniony ekonomicznie. Zabrania się nadawania następujących przedmiotów:
a) organów i szczątków ludzkich, zwierzęcych lub zwłok;
b) towarów o szczególnej wartości np. dzieł sztuki, antyków, przedmiotów o znacznej wartości naukowej, kulturalnej, artystycznej oraz zbiorów filatelistycznych, numizmatycznych, znaczków pocztowych o wysokiej wartości, przedmiotów mające wartość kolekcjonerską;
c) metali i kamieni szlachetnych;
d) materiałów i przedmiotów wybuchowych, gazów, materiałów ciekłych zapalnych. Materiałów stałych zapalnych, materiałów utleniających, materiałów trujących, materiałów promieniotwórczych, materiałów żrących, innych przedmiotów i materiałów niebezpiecznych;
e) towarów/materiałów promieniotwórczych, radioaktywnych, toksycznych;
f) broni palnej i palnej amunicji;
g) żywych zwierząt i roślin, nasion;
h) futer, kości słoniowej i produkty pochodzących z kości słoniowej,
i) środków psychotropowych, leków, narkotyków;
j) papierosów, tytoniu, alkoholu oraz innych towarów akcyzowych;
k) papierów wartościowych, certyfikatów, waluty;
l) żywności/żywności świeżej, szybko psującej się, lub wymagającej kontrolowanej temperatury żywności;
m) napojów energetycznych;
n) płynów ustrojowych;
o) rzeczy łatwo psujących się;
p) materiałów pornograficznych;
q) przedmiotów lub materiałów, które brudzą, plamią lub w inny sposób niszczą inne Przesyłki;
r) przedmiotów niebezpiecznych lub szkodliwych dla osób i mienia;
s) przedmiotów, których transport musi odbywać się pod plombą celną.
2. RiX Media przyjmuje do transportu Przesyłki w postaci Paczki do 70 kg, Palety EURO, Palety MAX oraz inne przedmioty, tj. rower, motocykl, skuter, quad, zmywarka, kuchenka, pralka, lodówka oraz inne na podstawie odrębnej umowy/oferty
3. RiX Media dokonuje sprawdzenia czy Przesyłka nadana do transportu odpowiada oświadczeniu Nadawcy (Zleceniodawcy), zawartym w Zleceniu oraz czy zachowane zostały przepisy dotyczące rzeczy dopuszczonych do transportu na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Sprawdzenia Przesyłki dokonuje się poprzez jej skanowanie za pośrednictwem urządzenia elektronicznego, umożliwiającego sprawdzenie zawartości Przesyłki bez jednoczesnego jej otwierania, zwanego dalej „Skanerem”, które dokonywane jest przed transportem na terenie Magazynu głównego RiX Media.
4. W wypadku stwierdzenia naruszenia przez Nadawcę Rozdziału IV ust. 1 Regulaminu Nadawca zobowiązany jest do zapłacenia na rzecz RiX Media kary umownej w wysokości 20 – krotności stawki należnej RiX Media z tytułu wykonania usługi „transportu Przesyłki, nie niższej jednak niż 825 PLN/150 GBP, zwanej dalej „Karą”. Do Nadawcy (Zleceniodawcy) zostaje przesłana stosowna Nota Obciążeniowa. Jeżeli osoba Nadawcy nie jest tożsama z osobą Zleceniodawcy Karą może zostać obciążony również Zleceniodawca.
5. W przypadku ujawnienia w Przesyłce produktu/ów łatwo psującego się lub innego produktu/ów spożywczego, wymagającego specjalnego przechowywania, RiX Media może dokonać ich usunięcia ze względów sanitarno – epidemiologicznych. W tej sytuacji nie mają zastosowania postanowienia Rozdziału IX Regulaminu.
6. W przypadku ujawnienia w Przesyłce rzeczy zabronionych, o których mowa w Rozdziale IV ust. 1 Regulaminu, RiX Media w poniedziałek przypadający w następnym tygodniu po wystosowaniu informacji o zatrzymaniu Przesyłki dokonuje komisyjnego otworzenia i sprawdzenia zawartości Przesyłki. Sprawdzenia dokonuje się w obecności Nadawcy, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe, albo gdy nie zgłosi się w wyznaczonym terminie RiX Media dokonuje sprawdzenia w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności. O terminie komisyjnego sprawdzenia Przesyłki Nadawca jest informowany drogą mailową lub telefonicznie. W czynności sprawdzenia Przesyłki może uczestniczyć pisemnie upoważniony pełnomocnik. Podczas sprawdzenia Przesyłki zostaje sporządzony protokół kontrolny, a jego kopia na wyraźne żądanie Nadawcy/Zleceniodawcy skierowane na adres mailowy: bok@glparceles.eu zostaje wysłana drogą elektroniczną na wskazany przez niego adres e-mail lub listownie.
7. W przypadku nieuregulowania przez Nadawcę w terminie kary umownej, o której mowa w Rozdziale IV ust. 4 RiX Media zastrzega możliwość dochodzenia jej zapłaty solidarnie od Nadawcy, Zleceniodawcy oraz Odbiorcy.
8. Wpłacenie kary o której mowa w Rozdziale IV ust. 4 nie pozbawia RiX Media prawa dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych jeżeli szkoda RiX Media związana ze stwierdzeniem w Przesyłce rzeczy zabronionej przekracza wysokość kary.
9. RiX Media przysługuje ustawowe prawo zastawu na Przesyłce w celu zabezpieczenia roszczeń wynikających ze Zlecenia, z wyjątkiem Przesyłek organów władzy i administracji państwowej oraz organów wymiaru sprawiedliwości i ścigania. Prawo zastawu może być wykonywane, dopóki Przesyłka znajduje się u RiX Media lub u osoby która ją dzierży w jego imieniu, albo dopóki może nią rozporządzać na podstawie Zlecenia.
10. RiX Media ma prawo odmówić wykonania usługi transportowej gdy:
a) Przesyłka jest niewłaściwie zabezpieczona przez Nadawcę;
b) stwierdzono, że Oświadczenie zawarte w Zleceniu jest niezgodne ze stanem faktycznym;
c) niemożliwe jest wykonanie usługi transportowej ze względu na działanie sił wyższych lub klęski żywiołowej;
d) zawartość opakowania Przesyłki naraża osoby trzecie lub RiX Media na szkodę.
e) RiX Media nie ma możliwości realizacji usługi zgodnie z zasięgiem obsługiwanego terenu.
11. W przypadku odmowy przez RiX Media wykonania usługi transportowej z przyczyn określonych w Rozdziale VIII ust. 11 przyjęta Przesyłka zostaje zwrócona do Nadawcy na jego koszt. Zwrotowi podlega także pobrana opłata za wykonanie usługi.
12. RiX Media oświadcza, że odpowiednie urzędy celne i inne uprawnione służby poszczególnych krajów przez które przewożona jest Przesyłka mają prawo do skontrolowania zawartości Przesyłki. Istnieje wtedy możliwość naruszenia lub całkowitego otwarcia Przesyłki co jest niezależne od RiX Media.
V. SPOSÓB ZLECENIA TRANSPORTU
1. Zamówienie na wykonanie usługi transportu przez RiX Media następuje poprzez Zlecenie dokonane za pośrednictwem:
a) formularza umieszczonego na stronie internetowej glparcels.pl;
b) telefonicznie za pośrednictwem infolinii; numer infolinii w Polsce: 533324413, numer infolinii w Anglii: 07581338005;
c) osobiście na piśmie w Parcel Point lub poza Parcel Point w obecności Kuriera;
d) za pośrednictwem poczty elektronicznej bok@glparcels.pl;
e) na piśmie;
f) za pomocą portalu społecznościowego Facebook.
2. Nadanie Przesyłki do transportu jest równoznaczne z oświadczeniem Nadawcy o zapoznaniu się z Regulaminem i akceptacją jego treści. Na numer telefonu, wskazany, jako numer Nadawcy wysyłana jest wiadomość tekstowa sms zawierająca informację o terminie odbioru Przesyłki oraz pouczenie o skutkach nadania Przesyłki i o możliwości zapoznania się z regulaminem na stronie internetowej glparcels.pl.
3. W przypadku Zleceń składanych drogą elektroniczną Zleceniodawca jest pouczany o konieczności zapoznania się z Regulaminem, który dostępny jest na stronie internetowej www.glparcels.pl.
4. Dowodem Zlecenia jest przekaz elektroniczny, wydruk komputerowy lub inny dokument zawierający informacje, w zakresie określonym w Rozdziale V ust. 3 niniejszego Regulaminu.
5. Obowiązkiem Zleceniodawcy jest prawidłowe wypełnienie Zlecenia. Zlecenie powinno zawierać:
a) oznaczenie Nadawcy (imię i nazwisko/nazwa), dokładny adres, numer telefonu, adres e-mail);
b) określenie Zleceniobiorcy zawierającego umowę – RiX Media;
c) oznaczenie Odbiorcy (imię i nazwisko/nazwa), dokładny adres, numer telefonu;
d) określenie rzeczy, masy, liczby sztuk Przesyłki, sposobu opakowania i oznaczenia;
e) inne wskazania i oświadczenia niezbędne do prawidłowego wykonania usługi transportu.
6. Rejestracja Zlecenia w systemie informatycznym RiX Media jest potwierdzana wiadomością tekstową sms lub e-mail, skierowaną do Zleceniodawcy, w której RiX Media informuje, że Zlecenie zostało przyjęte i przekazane do realizacji.
7. Potwierdzeniem do przyjęcia Przesyłki do transportu – przystąpieniem do realizacji usługi transportowej – jest Potwierdzenie Odbioru Przesyłki opatrzone podpisem przedstawiciela RiX Media/Kuriera. Jeden egzemplarz Potwierdzenia Odbioru Przesyłki otrzymuje Nadawca.
VI. WARUNKI PRZYJĘCIA ZLECENIA
1. Organizacja przyjmowania i doręczania Przesyłek odbywa się na zasadzie standardów RiX Media określonych w Rozdziale VI, chyba, że odrębna pisemna umowa, zawarta pomiędzy stronami stanowi inaczej.
2. Nadawca jest informowany poprzez wiadomość tekstową sms o terminie odbioru Przesyłki do nadania. W treści wiadomości wskazane są również numery kontaktowe do Zleceniobiorcy, pod którymi można uzyskać informacje co do orientacyjnej godziny odbioru Przesyłki.
3. Nadawca obowiązany jest oddać RiX Media Przesyłkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowe transportowanie i wydanie Odbiorcy, w szczególności bez ubytku i uszkodzenia.
4. Na Nadawcy spoczywa obowiązek:
a) dopasowania opakowania pod względem wytrzymałości w zależności od rodzaju zawartości i wagi Przesyłki oraz umieszczenie wewnątrz opakowania zabezpieczeń które uniemożliwiają przemieszczanie się zawartości wewnątrz opakowania. Rzeczy, które ze względu na ich właściwości wymagają opakowania, Nadawca jest obowiązany oddać RiX Media w opakowaniu określonym w przepisach o normalizacji, a w razie braku przepisów w tym zakresie – w sposób określony przez ministra właściwego do spraw transportu;
b) odpowiedniego oznakowania Przesyłki ze względu na specjalny charakter transportu lub właściwości jej zawartości (adnotacja typu: ostrożnie szkło, góra, dół itp.);
c) opisania Przesyłki dokładnymi danymi Nadawcy wraz z numerem telefonu oraz danymi Odbiorcy wraz z numerem telefonu.
5. RiX Media może zweryfikować wagę oraz wymiary Przesyłki w sposób nie naruszający opakowania zewnętrznego na każdym etapie realizacji usługi, a także w celu wstępnego sprawdzenia jej zawartości dokonać przeskanowania/prześwietlenia Przesyłki, o którym mowa w Rozdziale IV ust. 3 Regulaminu.
6. W przypadku stwierdzenia niezgodności wagi rzeczywistej oraz wymiarów z danymi zadeklarowanymi przez Zleceniodawcę/Nadawcę RiX Media ma prawo do naliczenia dodatkowej opłaty, zgodnie z obowiązującym Cennikiem.
7. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że Przesyłka stanowi przedmiot przestępstwa lub jej zawartość stanowi zagrożenie dla ludzi lub środowiska RiX Media powiadomi niezwłocznie właściwe służby oraz zatrzymuje i zabezpiecza przesyłkę do chwili dokonania oględzin przez te służby.
8. Informujemy, że Konsumentowi na podstawie art. 38 pkt. 12) ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przedmiocie przewozu rzeczy, w sytuacji, w której w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
VII. WYNAGRODZENIA I OPŁATY
1. Wysokość wynagrodzenia dla RiX Media za usługę wynika z aktualnego Cennika dostępnego w siedzibie RiX Media, w Parcel Point oraz na stronie internetowej www.glparcels.pl.
2.RiX Media zastrzega sobie prawo do zmian Cennika, z tym zastrzeżeniem, że cena nie może ulec zmianie dla usługi będącej w trakcie jej wykonywania.
3. Płatnik może dokonać zapłaty na rzecz RiX Media wynagrodzenia za usługę transportową i usługi dodatkowe w formie gotówkowej kurierowi lub przelewem na wskazany rachunek RiX Media, według następujących zasad:
a) zapłata gotówkowa Kurierowi podczas nadawania Przesyłki – opcja dostępna przy nadawaniu Przesyłki z Wielkiej Brytanii do Polski oraz z Polski do Wielkiej Brytanii na terenie obsługiwanym bezpośrednio przez Kurierów z Parcel Point;
b) zapłata gotówkowa Kurierowi podczas doręczania Przesyłki – opcja dostępna przy doręczaniu Przesyłki z Wielkiej Brytanii do Polski w walucie PLN oraz przy doręczaniu Przesyłki z Polski do Wielkiej Brytanii w walucie GBP;
c) zapłata w formie przelewu – opcja dostępna tylko dla Przesyłek nadawanych z Polski do Wielkiej Brytanii:
4. RiX Media świadczy usługę dodatkową COD, polegającą na dostarczeniu Przesyłki do wskazanego Odbiorcy z jednoczesnym odbiorem od Odbiorcy kwoty wskazanej przez Zleceniodawcę/Nadawcę.
5. Pobraną od Odbiorcy w ramach usługi COD kwotę RiX Media zwróci na wskazany w Zleceniu numer rachunku bankowego w ciągu 14 dni roboczych od dnia doręczenia Przesyłki.
VIII. DORĘCZENIE PRZESYŁKI
1. RiX Media dostarcza Przesyłki w terminach podanych w Ofercie.
2. Miejscem odbioru Przesyłki przez Odbiorcę (doręczenie) jest miejsce dostawy wskazane w Zleceniu. Miejscem dostawy może być Parcel Point, jeżeli został wskazany przez Zleceniodawcę w Zleceniu.
3. Odbiór Przesyłki Odbiorca potwierdza własnoręcznym czytelnym podpisem oraz datą i godziną doręczenia.
4. RiX Media zastrzega sobie prawo porównania danych umieszczonych w Zleceniu / Potwierdzeniu Odbioru Przesyłki lub w innym dokumencie stosowanym przez RiX Media do potwierdzenia dostawy Przesyłki do Odbiorcy z danymi zawartymi w dokumentach identyfikacyjnych Odbiorcy (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).
5. Wszelkie zastrzeżenia dotyczące wykonania usługi, stanu opakowania Odbiorca zobowiązany jest odnotować w chwili doręczenia w Protokole szkody, przy obecności Kuriera.
6. W razie nieobecności Odbiorcy w miejscu odbioru wskazanym w Zleceniu kurier pozostawi awizo. Ponowne doręczenie Przesyłki nastąpi w terminie wskazanym w awizo jednak nie dłuższym niż 7 dni licząc od pierwszej próby doręczenia.
7. W przypadku ponownej nieobecności Odbiorcy lub jeśli termin podany przez Kuriera w awizo nie odpowiada Odbiorcy, Odbiorca może przesyłkę odebrać osobiście w Parcel Point lub w wskazanym oddziale Partnera.
8. Jeżeli przesyłka nie zostanie odebrana przez Odbiorcę w ciągu 7 dni od dnia pozostawienia drugiego awiza RiX Media zwraca przesyłkę do Nadawcy na jego koszt.
9. Jeżeli przesyłka nie zostanie dostarczona do Odbiorcy z przyczyn niezależnych od RiX Media, RiX Media zawiadomi o tym Nadawcę z równoczesnym zapytaniem o dalsze dyspozycje co do Przesyłki. W czasie 3 dni od bezskutecznego powiadomienia, RiX Media zwróci Przesyłkę Nadawcy na jego koszt.
10. Przesyłka niedoręczalna może zostać otwarta przez RiX Media w celu uzyskania danych umożliwiających jej doręczenie lub zwrócenie Nadawcy.
11. W przypadku odmowy przyjęcia Przesyłki przez Odbiorcę Przesyłka zostaje zwrócona Nadawcy na jego koszt. W przypadku, gdy Nadawca nie odbierze Przesyłki magazyn przechowa Przesyłkę przez okres jednego miesiąca a następnie dokona jej utylizacji.
12. RiX Media dokonuje utylizacji Przesyłki, w każdym przypadku w terminie 2 miesięcy od dnia wystosowania Noty Obciążeniowej, o której mowa w Rozdziale IV ust. 4 Regulaminu. Utylizacja dotyczy również Przesyłek, w stosunku do których uregulowano Karę, o której mowa w Rozdziale IV ust. 4 Regulaminu, w sytuacji w której pomimo skierowanego do Nadawcy/Zleceniodawcy przypomnienia o konieczności złożenia dyspozycji co do dalszego przesłania/odesłania Przesyłki, taka dyspozycja nie została złożona, o ile nie będzie możliwe odesłanie Przesyłki na adres Nadawcy w Polsce. Przypomnienie o konieczności złożenia dyspozycji kierowane jest do Nadawcy/Zleceniodawcy drogą mailową, sms lub telefonicznie najpóźniej na 5 dni przed planowaną utylizacją. Za utylizację Przesyłki Nadawca/Zleceniodawca zostaje obciążony kwotą 55,00 PLN / 10,00 GBP.
13. RiX Media obciąża Nadawcę opłatą w kwocie 11,00 PLN / 2,00 GBP za każdy dzień przechowywania Przesyłki, zwaną dalej „Opłatą Magazynową”. Opłatę Magazynową nalicza się po upływie 1 miesiąca od dnia wystosowania do Nadawcy Noty Obciążeniowej, o której mowa w Rozdziale IV ust. 4 Regulaminu, do dnia dokonania wpłaty kary umownej ustalonej w Nocie Obciążeniowej i złożenia oświadczenia w przedmiocie dyspozycji co do dalszego przesłania/odesłania Przesyłki, bądź do dnia utylizacji Przesyłki. Jeżeli dokonanie wpłaty Kary oraz złożenie oświadczenia nie następują w tym samym terminie, do ustalenia ostatniego dnia naliczania Opłaty Magazynowej przyjmuje się termin późniejszy.
14. Jeżeli osoba Nadawcy nie jest tożsama z osobą Zleceniodawcy Opłatą Magazynową, o której mowa w Rozdziale VIII ust. 13 może zostać obciążony solidarnie Zleceniodawca.
15. RiX Media likwiduje Przesyłkę również w razie:
a) braku wykonalnych wskazówek do usunięcia przeszkody w transporcie lub wydaniu Przesyłki;
b) zaginięcia Zlecenia przewozu lub innych dokumentów transportowych i braku możliwości ustalenia osoby uprawnionej do rozporządzenia Przesyłką.
IX. UBEZPIECZENIE PRZESYŁKI
1. W ramach realizacji usługi transportowej międzynarodowej Polska – Wielka Brytania oraz Wielka Brytania – Polska RiX Media gwarantuje bezpłatne ubezpieczenie Przesyłki, za jej utratę, ubytek lub uszkodzenie do kwoty 250,00 GBP / 1250,00 PLN, pod warunkiem zadeklarowania rzeczywistej wartości Przesyłki na Liście Przewozowym. Ubezpieczenie Przesyłki obejmuje okres od chwili jej przyjęcia do transportu od Nadawcy do chwili jej doręczenia do Odbiorcy. Objęcie ubezpieczeniem nie wymaga oświadczenia Nadawcy o skorzystaniu z ubezpieczenia na Liście Przewozowym który jest potwierdzeniem nadania przesyłki.
2. W przypadku nie zadeklarowania rzeczywistej wartości Przesyłki na Liście Przewozowym lub braku deklaracji w tym zakresie odpowiedzialność RiX Media z tytułu ubezpieczenia określonego w ust. 1 ogranicza się do kwoty 20,00 GBP / 100,00 PLN, za utratę, ubytek lub uszkodzenie Przesyłki powstałe od chwili przyjęcia jej do transportu aż do jej wydania. Objęcie ubezpieczeniem nie wymaga oświadczenia Nadawcy o skorzystaniu z ubezpieczenia.
3. W przypadku gdy wartość Przesyłki przekracza 250,00 GBP / 1250,00 PLN Zleceniodawca/Nadawca Przesyłki ma możliwość wykupu dodatkowego ubezpieczenia za kwotę określoną w Cenniku.
4. RiX Media oświadcza, że za poniższe towary mogą być transportowane jedynie na odpowiedzialność Nadawcy i w związku z tym RiX Media nie ponosi odpowiedzialności w przypadku uszkodzenia pomimo zadeklarowanej wartości przesyłki:
a) wyroby szklane;
b) porcelana, wyroby ceramiczne;
c) urządzenia elektroniczne;
d) komputery i części komputerowe;
e) monitory i telewizory;
f) urządzenia AGD, RTV;
g) tunery satelitarne;
h) żarówki, świetlówki;
i) Inne mogące w łatwy sposób ulec zniszczeniu.
5. RiX Media ponosi odpowiedzialność za rzeczy wymienione w Rozdziale IX ust. 4 tylko w przypadku zagubienia Przesyłki do zadeklarowanej wartości Przesyłki, która nie może być większa niż rzeczywista wartość Przesyłki.
6. Dokumenty, stanowiące przedmiot Przesyłki nie podlegają ubezpieczeniu, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 i 2 Regulaminu.
7. RiX Media nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Przesyłki powstałe od przyjęcia jej do transportu aż do jej doręczenia do Odbiorcy oraz za opóźnienie w transporcie Przesyłki, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w transporcie Przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie Zleceniodawcy, Nadawcy lub Odbiorcy, niewywołanych winą RiX Media ani osoby, działającej w jej imieniu, z właściwości Przesyłki albo wskutek siły wyższej.
X. REKLAMACJE
1. Przyjęcie Przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia czy ubytku.
2. Z chwilą doręczenia Przesyłki i stwierdzenia uszkodzenia, ubytku należy sporządzić wraz z kurierem doręczającym Protokół szkody, który jest dokumentem niezbędnym do złożenia reklamacji.
3. Reklamację można zgłosić wyłącznie drogą pisemną na adres: GL Parcels, 33-100 Tarnów, Szujskiego 66/403.
4. Reklamacja powinna zawierać:
a) datę sporządzenia reklamacji;
b) imię i nazwisko/nazwę i adres zamieszkania/siedzibę zleceniobiorcy;
c) imię i nazwisko/nazwę i adres zamieszkania/siedziby odbiorcy;
d) tytuł oraz uzasadnienie reklamacji;
e) kwotę roszczenia;
f) udokumentowanie wartości roszczeń (oryginał rachunku zakupu, paragonu, faktury VAT);
g) dokumenty potwierdzające Zlecenie;
h) protokół szkody;
i) wykaz załączonych dokumentów;
j) podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.
5. W przypadku stwierdzenia przez RiX Media braku dokumentów niezbędnych do przyjęcia i rozpoznania reklamacji, osoba składająca reklamację zostanie wezwania przez RiX Media do uzupełnienia braków reklamacji.
6. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Płatnika od zapłaty należności za usługę zgodnie z Cennikiem i Zleceniem.
7. Postępowanie reklamacyjne uważa się za ostatecznie zakończone w momencie odmowy uznania reklamacji przez RiX Media lub niezapłacenia dochodzonej należności w terminie 100 dni od dnia wniesienia reklamacji.
8. Reklamacji nie podlega uszkodzenie Przesyłki lub zagubienie jej zawartości, w przypadku jej nieprawidłowego zapakowania przez Nadawcę lub gdy przedmiotem przesyłki była żywność, towary zabronione lub towary, o których mowa w Rozdziale X ust. 4 niniejszego Regulaminu.
9. Nieudzielenie przez RiX Media odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej przyjęcia skutkuje uwzględnieniem reklamacji.
XI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. RiX Media jest administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
2. Dane osobowe Zleceniodawców/Nadawców/Odbiorców są przetwarzane przez RiX Media w zakresie określonym w Zleceniu, w celu świadczenia usług transportowych na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. RiX Media zapewnia realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
4. RiX Media oświadcza, że zna i zobowiązuje się stosować zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych określonych ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (Dz. U. 2002.101.926 jednolity tekst).
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. RiX Media zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu oraz sposobu i zakresu wykonywanych usług. Zmiany będą publikowane na bieżąco w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu wraz z informacją o ich dokonaniu.
2. Korzystanie z usług RiX Media po wprowadzeniu zmian w Regulaminie oznacza jego akceptacje. W innym wypadku konieczne jest odstąpienie od Zlecenia, umowy ubezpieczenia.